شش روند اصلی تاثیر گذار بر مدیریت لجستیک در سال 2022

در این مقاله، شش روند اصلی در صنعت لجستیک را پوشش می دهیم:

  • چابکی زنجیره تامین
  • پیچیدگی اتوماسیون
  • تقاضا برای داده های بلادرنگ
  • شفافیت زنجیره تامین برای همکاری های حیاتی
  • تقاضا کمتر از ظرفیت ناوگان
  • کسب و کار در حال تحول دیجیتال

قانون نانوشته در هر صنعتی این است که فشارهای برهم زننده دائماً در حال تغییر هستند و نحوه تفکر سازمان ها در مورد فناوری، انجام تجارت و نگاه به آینده را تغییر می دهند. این موضوع برای صنعت لجستیک که در آن روندهای بازار تا حد زیادی بر این بخش تأثیر می گذارد نیز صادق است.

از فن‌آوری‌های جدید برای کشف و بهره‌برداری، تا تغییر مقرراتی که به استراتژی‌ها و تاکتیک‌های جدید برای اطمینان از انطباق نیاز دارند، باید در نظر گرفته شوند. شرکت‌های لجستیک باید با روندهای مرتبط و نوظهور همراه شوند تا در لبه‌ی پیشرفت باشند و رقابتی باقی بمانند. شرکت هایی که موفق می شوند، آنهایی هستند که آخرین روندها و چالش های صنعت لجستیک را می پذیرند و از فناوری به گونه ای استفاده می کنند که آنها را قادر به سرمایه گذاری کند.

مدیریت لجستیک و تحول دیجیتال

چابکی زنجیره تامین

به دلیل گسترش مداوم پیشرفت های فناوری، تجارت سریعتر ازقبل در حال انجام است. شرکت ها اگر بخواهند در محیط دیجیتال امروزی باقی بمانند یا مزیت رقابتی داشته باشند، زنجیره‌های تامین آنها باید چابک باشند. برای دستیابی به چابکی زنجیره تامین، شرکت‌های لجستیک می‌توانند از مزیت خود مدیریتی (درونی سازی) و همچنین مدیریت تغییر و استثنا استفاده کنند.

خود مدیریتی (درونی سازی) به جای تکیه بر نهادهای خارجی برای تکمیل وظایف، کنترل مستقیم و عملی را به کسب و کارها می دهد. به عنوان مثال، تصور کنید شرکت شما یک مشتری بزرگ جدید را جذب کرده است. اگر کسب و کار شما به ارائه دهنده خدمات متکی است، تیم شما باید یک درخواست ثبت مشتری جدید در سیستم را به ارائه دهنده خدمات ارسال کند. این درخواست در صف بررسی و اجرا توسط شرکت خدمات دهنده قرار می گیرد. این بدان معناست که ممکن است روزها یا هفته‌ها طول بکشد تا ارائه‌دهنده خدمات مشتری جدید شما را وارد سیستم کند، که درآمد بالقوه را کاهش می‌دهد و به رابطه مشتری جدید با شما آسیب می‌رساند.

از سوی دیگر، اگر کسب‌وکار شما سیستم یکپارچه خود را به صورت داخلی مدیریت کند، تیم شما می‌تواند بلافاصله فرآیندهای مربوط به مشتری جدید را آغاز کند. هیچ درخواستی وجود ندارد که باید قبل از آن تکمیل شود، بنابراین کسب و کار شما می تواند در عرض چند ساعت با مشتری جدیدتان تجارت را آغاز کند.

نرم افزار مدیریت زنجیره تامین

پیچیدگی را از طریق اتوماسیون مدیریت کنید

اتوماسیون یک منبع کلیدی برای کسب و کارهای مدرن است زیرا هزینه ها را کاهش و کارایی را افزایش می دهد، به علاوه کارکنان شما را برای انجام سایر فعالیت های حیاتی تر آزاد می کند. شرکت‌های لجستیک می‌توانند با پیاده‌سازی یکپارچگی بین سیستم‌های (WMS (warehouse management system) ERP(Enterprise resource planning

 و بسیاری از راه‌حل‌های تجارت الکترونیک که در حال افزایش محبوبیت هستند، از قدرت اتوماسیون استفاده کنند.

از آنجایی که شرکت ها به پیاده سازی پلتفرم ها و سیستم های بیشتری در فرآیندهای تجاری خود ادامه می دهند، داده های بیشتری همیشه برای جمع آوری وجود دارد. داده ها هنگام تصمیم گیری تجاری بسیار مفید هستند. با این حال، افزایش برنامه‌ها یا پلتفرم‌ها همچنین به معنای پراکندگی داده‌ها در سیستم های مختلف است. این امر مستلزم آن است که کاربران برای یافتن و جمع‌آوری داده‌ها بین راه‌حل‌های نرم‌افزاری مختلف گردش کنند، که فرآیندی زمان‌بر و خسته‌کننده است. جمع‌آوری داده‌ها نیز مستعد خطا است، زیرا انسان به صورت دستی آن‌ها را تامین می‌کند.

ادغام WMS/ERP و تجارت الکترونیک می تواند به طور قابل توجهی جریان داده های کسب و کار شما را با منبع یابی و گردآوری خودکار اطلاعات مهم از سیستم های مختلف ساده کند. سپس این اطلاعات در یک سیستم مرکزی ارائه می‌شود و مدت زمانی را که کاربران برای یافتن داده‌های مربوطه تلف می‌کنند کاهش می‌دهد. اطلاعات ارائه شده نیز به روز است زیرا در زمان واقعی جمع آوری می شود. علاوه بر این، داده ها در قالب های سازمان یافته، از نظر بصری جذاب و آسان برای درک ارائه می شوند.

با جریان های داده کارآمد، تیم شما می تواند نظارت و مدیریت عملیاتی را بهینه کند. با یکپارچه‌سازی WMS/ERP و تجارت الکترونیک، تیم شما به داده‌های کامل‌تر، همراه با بینش بیشتر در مورد فرآیندهای تجاری دسترسی خواهد داشت. این بینش ها زمینه های بهبود سیستم  را برجسته می کند. سپس کسب و کار شما می تواند این داده ها را برای بهینه سازی فرآیندهای شما تجزیه و تحلیل کند. به عنوان مثال، داده ها را می توان برای بهینه سازی مدیریت زنجیره تامین، پیش بینی، کنترل کیفیت و مدیریت تحویل استفاده کرد.

مدیریت لجستیک و تحول دیجیتال

برای دریافت مشاوره رایگان و دموی راهکار یکپارچه حمل و نقل، لجستیک و زنجیره تامین (ساینا لجستیک) با ما تماس بگیرید.

تلفن : ۳۶۲۶۱۸۶۳ -۰۳۱ داخلی ۲۰ –   همراه : ۰۹۱۹۶۹۴۹۴۱۶

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید. Sayna_system@

مشتریان تقاضای پاسخ بلادرنگ دارند.

آمازون به شدت بر رفتارها و انتظارات خرید مصرف کنندگان تأثیر گذاشته است. یکی از تأثیرات موسوم به «اثر آمازون» این است که شرکای تجاری و مصرف‌کنندگان در حال حاضر انتظار به‌روزرسانی دائمی در محل سفارش و پنجره‌های تحویل را دارند. این تا حد زیادی به دلیل زمان‌های تحویل سریع آمازون است (ارسال یک تا دو روزه). بنابراین چگونه کسب و کار شما می تواند در طول فرآیند حمل و نقل به روزرسانی های مستمر را برای مشتریان خود ارائه دهد؟

برای ارائه بروزرسانی‌های بلادرنگ وضعیت به مشتریان خود، WMS/ERP خود را با پلتفرم‌های زنجیره تأمین ادغام کنید. یکپارچه‌سازی پلتفرم‌ها، کسب‌وکار شما را قادر می‌سازد تا محموله‌های سفارش را ردیابی و نظارت کند، همچنین وضعیت ها به صورت بلادرنگ با مشتریان تبادل می شود.

این کار با نظارت پلتفرم‌های زنجیره تامین بر مکان‌های دقیق حمل و نقل کار می‌کند. سپس داده‌های مکان حمل و نقل از سیستم نظارتی زنجیره تامین به WMS/ERP منتقل می‌شود، که میزبان تمام اطلاعات مشتری و سفارشات است. سپس WMS/ERP می‌تواند به‌روزرسانی‌های تحویل خودکار را برای مشتریان ارسال کند. مشاهده مکان حمل و نقل و زمان تحویل برای مصرف کنندگان بسیار ارزشمند و مفید است و به آنها اجازه می دهد تا کسب و کار خود را بهتر آماده و مدیریت کنند.

مدیریت لجستیک و تحول دیجیتال

شفافیت زنجیره تامین و همکاری

شرکت های لجستیک روزانه اجزای متحرک بی شماری را تجربه می کنند. مشاهده بی‌درنگ در زنجیره‌های تامین برای شرکت‌های لجستیک ضروری است تا تجارت خود سازماندهی و مدیریت کنند. یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، ادغام EDI (Electronic data interchange) و API (Application Programming Interface) هایشان است.

هنگامی که یکپارچه سازی به درستی انجام شود، EDI و APIها با هم کار می کنند تا دید بهتری در زنجیره تامین فراهم کنند و حتی می توانند به نصب کمک کنند. یکپارچه‌سازی API بینش عمیق‌تری نسبت به ادغام‌های B2B در اکوسیستم دیجیتال به شما می‌دهد، در حالی که EDI به شروع و هماهنگی فرآیندهای تجاری کمک می‌کند.

به عنوان مثال، EDI می تواند برای شروع فرآیندهای سفارش، حمل و نقل و تکمیل استفاده شود. از سوی دیگر، API ها می توانند برای ردیابی حمل و نقل، بروزرسانی وضعیت و مدیریت موجودی استفاده شوند. هنگامی که این دو فناوری به صورت پشت سر هم مورد استفاده قرار می گیرند، با ارائه یک نمای همه جانبه از زنجیره تامین یک کسب و کار و کمک به خودکارسازی وظایف، یکدیگر را تکمیل می کنند. خودکارسازی وظایف در عین افزایش دید به شرکت ها کمک می کند تا بهره وری را بهبود بخشند، خطاها را کاهش دهند و درآمد را افزایش دهند و در عین حال کنترل بیشتری بر فرآیندهای خود داشته باشند.

مدیریت لجستیک و تحول دیجیتال

تقاضای کمتر از ظرفیت ناوگان

با افزایش محبوبیت تجارت الکترونیک و تقاضا برای حمل و نقل سریع‌تر، از شرکت‌های لجستیک خواسته می‌شود تا محموله‌های کوچک‌تر را بیشتر انجام دهند. این به این دلیل است که شرکت‌ها وقت ندارند منتظر بمانند تا سفارش‌های کافی برای پر کردن کل ظرفیت ناوگان را فراهم کنند. یک راه حل که به عنوان بار کمتر از ظرفیت کامیون شناخته میشود LTL است. با این روش، چندین سفارش کوچک‌تر از شرکت‌های مختلف بر روی یک شرکت حمل‌کننده قرار می‌گیرد و بار کامل با توقف‌های تحویل متعدد ایجاد می‌کند. LTL مزایای متعددی دارد، از جمله:

هزینه

مشتریان فقط برای بخشی از ظرفیت شرکت حمل که استفاده می کنند، هزینه پرداخت می کنند. شرکت‌های لجستیکی می‌توانند وسایل نقلیه خود را کاملاً پر کنند تا اجازه ندهند فضای ارزشمند بلااستفاده بماند.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک به سرعت در حال پیشرفت است. LTL بسیار کارآمد است و به مشتریان این امکان را می دهد که از نیاز به پر کردن کامل ظرفیت یک شرکت حمل چشم پوشی کنند. در عوض، مشتریان می توانند هر زمان که نیاز داشته باشند سفارشات خود را ارسال کنند. شرکت‌های لجستیک می‌توانند با تحویل سریع محموله‌ها بدون از دست دادن درآمد به دلیل ظرفیت خالی، خواسته‌های مشتریان را برآورده کنند.

مناسب برای کسب و کارهای کوچک

کسب و کارهای کوچک به طور طبیعی فروش کمتری را نسبت به شرکت های بزرگ تجربه می کنند. بنابراین، آنها احتمالاً تقاضایی برای پر کردن کامل یک کامیون و همچنین امکان پرداخت هزینه کامل یک کامیون برای یک بار نیمه پر را ندارند .LTL این امکان را فراهم کرده اند تا کسب‌وکارهای کوچک فقط برای ظرفیت حمل مورد نیازشان هزینه پرداخت کنند و این مشکل را برطرف می‌کند. شرکت های لجستیک نیز با کامل کردن ظرفیت حمل خود از طریق دریافت سفارشات تعداد بیشتری از کسب و کارهای کوچک امکان بهینه سازی سود آوری خود را دارند.

آگاه از محیط زیست

 LTL تا حد زیادی اثرات زیست محیطی حمل و نقل را کاهش می دهد. این به این دلیل است که ناوگان حمل بارهای کامل‌تری را جابه‌جا می‌کنند، که برابر با ظرفیت کمتر استفاده نشده در هر محموله است. بنابراین، حمل و نقل و سفرهای کمتری برای تحویل محصولات مورد نیاز است و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.

مدیریت حمل و نقل بار

برای دریافت مشاوره رایگان و دموی راهکار یکپارچه حمل و نقل، لجستیک و زنجیره تامین (ساینا لجستیک) با ما تماس بگیرید.

تلفن : ۳۶۲۶۱۸۶۳ -۰۳۱ داخلی ۲۰ –   همراه : ۰۹۱۹۶۹۴۹۴۱۶

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید. Sayna_system@

تحول دیجیتال کسب و کار

اتوماسیون سراسری و نوسازی EDI می تواند بهره وری گردش های کاری مبتنی بر رویداد را تا حد زیادی افزایش دهد. هنگامی که رویدادها به یک گردش کار خودکار نگاشت می شوند، انسان ها از معادله حذف می شوند. این بدان معنی است که هیچ انتظاری برای انجام یک کار قبل از انجام مرحله بعدی در فرآیند وجود ندارد. در عوض، فناوری برای انجام سریع و دقیق هر مرحله در گردش کار استفاده می شود.

از آنجایی که کسب‌وکارهای بیشتری از شرکای تجاری خود استفاده می‌کنند و از آنها تقاضا می‌کنند که از EDI استفاده کنند، شرکت‌های لجستیک اجرای یک سیستم نوآورانه و مدرن EDI را حیاتی می‌یابند. در غیر این صورت، خطر از دست دادن فرصت های تجاری را خواهند داشت.

تحول دیجیتال کسب و کار

سخن پایانی

صنعت لجستیک امروزی کاملاً متفاوت از 10 سال پیش به نظر می رسد. بنابراین، 10 سال دیگر چگونه خواهد بود؟

روندهای صنعت لجستیک، مانند مواردی که در بالا ذکر شد، در آینده نیز بر این صنعت تأثیر خواهند گذاشت. با این حال، موفقیت فناوری های نوپای شکل دهنده روند، مستلزم ادغام آنها با راه حل ها و زیرساخت های موجود است.

عملیات لجستیکی باید بتواند فرآیندهایی مانند دریافت بار، همراه با تعیین چگونگی استفاده از فناوری آینده برای افزایش حاشیه EDI را فعال کند. سپس کسب‌وکارها می‌توانند یک پشتوانه نسل بعدی ایجاد کنند که از سرمایه‌گذاری‌های فناوری قبلی خود در حین رشد داده‌های بزرگ، اینترنت اشیاء و راه‌حل‌های همه‌کاناله استفاده می‌کند، بنابراین آنها را برای آینده آماده می کند.

علاوه بر این، رویدادهای 2020، 2021 و 2022 کل زنجیره تامین از جمله صنعت لجستیک را مختل کرده است. چشم‌انداز لجستیک مملو از عدم قطعیت و اختلال است، اما برای تحول دیجیتال و فرصت‌های جدید نیز آماده است.

شرکت‌هایی که در این فضا و فراتر از آن موفق می‌شوند، ترکیبی از روندهای برتر صنعت لجستیک را در به کمک می‌گیرند و در برابر شوک‌های زنجیره تامین مجهزتر و انعطاف‌پذیرتر می‌شوند. همانطور که شرکت شما در باقی مانده سال 2023 حرکت می کند، در نظر بگیرید که چگونه روندهای نوظهور فعلی در لجستیک ممکن است بر تجارت شما تأثیر بگذارد.