نسل چهارم صنعت و نسل چهارم لجستیک

صحبت از نسل چهارم صنعت به معنای صحبت از انقلاب صنعتی چهارم است، بخش لجستیک مدتی است که به موازات آن به عنوان یک نتیجه منطقی انقلاب خود را آزمایش می کند، که ما را وادار می کند در مورد مفهوم نسل چهارم لجستیک صحبت کنیم، اما

نسل چهارم صنعت چیست؟

ما می توانیم صنعت نسل چهارم را به عنوان فرآیند دیجیتالی شدن بخش صنعتی تعریف کنیم که از دیجیتالی کردن اطلاعات تا عناصر فیزیکی را شامل می شود. به این ترتیب، تحولی در سیستم‌های تولید کلاسیک رخ می‌دهد که منجر به دیجیتالی شدن یکپارچه‌تر می‌شود.( دیجیتالی شدن فیزیکی اشاره به اینترنت اشیا که جنبه بنیادی نسل چهارم صنعت دارد.)، فرض می کنیم که محصولات، ماشین آلات، کارخانه ها، کالاها، انبارها، وسایل نقلیه و غیره با یکدیگر مرتبط هستند.

این فرآیند باعث ایجاد شبکه‌های جدیدی می‌شود و این یک واقعیت آشکار است که نسل چهارم انقلاب صنعتی با بخش لجستیک سنتی چالش های جدیدی را خواهد داشت. روش‌ها و سیستم‌های مرسوم مدیریتی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حال رسیدن به حداکثر محدودیت‌های خود هستند و در نتیجه، در تعارض با رویکردهای جدید قرار می‌گیرند.

 مدیریت محموله‌ها مطابق با پیش‌بینی‌های تقاضا، کاهش ذخایر و ذخیره‌سازی، بهینه‌سازی مسیرها، سیستم‌های موقعیت‌یابی جغرافیایی و آگاهی از مکان و قابلیت ردیابی کالا و غیره به نحو احسن انجام می‌شود. برای همه موارد فوق، نسل چهارم صنعت خواستار یک توسعه موازی در بخش لجستیک و این باعث ایجاد مفهوم نسل چهارم لجستیک می شود.

لجستیک نسل 4
صنعت نسل چهارم

لجستیک نسل چهار

در حال حاضر، راه‌حل‌های نوآورانه‌ای که در بخش لجستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، وارد عمل شده‌اند: برچسب‌گذاری هوشمند، استفاده از مودم‌های GPRS و 4G و LTE، علاوه بر این، آنها در حال اجرای نوآوری های اعمال شده در زمینه لجستیک هستند: استفاده از شبکه های کم مصرف (که امکان سنسور پالت ها را فراهم می کند)، مرورگرهای وب یا برنامه ها و غیره، همه این نوآوری ها منجر به تولید داده های جدید می شود که بایستی به شیوه کلان داده ها مدیریت شوند. این شامل تولید برنامه‌ها و پلتفرم‌های جدید می‌شود که اتصال کل زنجیره تامین و حمل و نقل را به روشی ساده‌تر برقرار می‌کند.

در نهایت، زنجیره تامین و بخش لجستیک باید این نوآوری‌ها را تطبیق دهند و در این لجستیک جدید که انقلابی در راه تولید، ذخیره و فروش مشتریان جدید است، ادغام شوند و همه ما باید خود را برای چالش جدیدی که مستلزم پذیرش نسل چهارم لجستیک است آماده کنیم. و از مدل های جدید کسب و کار دیجیتالی آینده جان سالم به در ببریم.

برای دریافت مشاوره رایگان و دموی راهکار یکپارچه حمل و نقل، لجستیک و زنجیره تامین (ساینا لجستیک) با ما تماس بگیرید.

تلفن : ۳۶۲۶۱۸۶۳ -۰۳۱ داخلی ۲۰ –   همراه : ۰۹۱۹۶۹۴۹۴۱۶

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید. Sayna_system@